wtorek, 1 czerwca 2021

Bielsko-Biała ma wspólnych 70 lat cz. 36 Czerwiec 1951

 Czerwiec 1951
   Po połączeniu Bielska i Białej nowa aglomeracja postanowiła być jeszcze większa i włączyć do miasta spore części sąsiednich wiosek. Do Prezydium WRN w Katowicach wysłano obszerne charakterystyki planowanych do włączenia terenów. Poszczególne miejscowości charakteryzowano pod względem komunikacyjnym:
   Mikuszowice – przez miejscowość przechodzi droga będąca przedłużeniem ul. Partyzantów oraz linia tramwajowa Bielsko-Białe /dworzec/ Mikuszowice /Park Ludowy/. Taki sam opis dano przy Kamienicy.
Mikuszowice Krakowskie – przez gromadę przechodzi droga państwowa z Bielska-Białej do Żywca, będąca przedłużeniem ul. Żywieckiej, gromada posiada przystanek kolejowy.
Straconka – przez gromadę przebiega droga będąca przedłużeniem ulicy miejskiej. Gromada połączona jest z miastem linią autobusową / Straconka – (Kościół) – Bielsko-Biała /dworzec kolejowy/ o długości 7,6 km obsługiwane przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Bielsku-Białej.
Komorowice – przez Komorowice przebiega droga państwowa Katowice –Bielsko, która łączy obydwie gromady tj. Komorowice Śl. I Komorowice kr. Z Bielskiem i Katowicami. Połączenie jest kolejowe i autobusowe. Niezależnie od tej drogi prowadzi droga z zachodu na wschód, która łączy Hałcnów z Komorowicami. Połączenie jest tylko kołowe. Odległość z Hałcnowa do Komorowic wynosi 2,5-3 km
.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz