Po mało udanym poprzednim sezonie i takiej reprymendzie prasowej komitet teatralny postanowił zadziałać. Dotknął go fakt, że gdy w sierpniu prasa ogłaszała informacje o zmianach teatralnych w c.k. Austrii, całkowicie pominęła Bielsko. Dyrektor Rübsam został jedynie wymieniony jako dyrektor teatru w Ołomuńcu, gdzie przedłużono mu kontrakt na następne dwa lata.
Po wakacjach rozpoczęto nowy sezon już 6 września, z nowymi siłami i nadziejami, przypominając wiernym widzom o opłaceniu abonamentu.
22 po raz kolejny zaproszono na „Der Zigeunerbaron”. Zagrały panie: Wanke, Conrady, Fein, oraz panowie: Aussim, Deussens, Torelly, Marlow. 26 września zagrano sztukę pt. „Die Sprache der Vögel”.
„Das Prinzchen” (Mały książę lub Książątko) Roberta Mixeda to jedna z nielicznych nowości, jakie zaprezentowano tej jesieni. Komedia została owacyjnie przyjęta, a recenzet „Silesii” zakończył swoją relacje stwierdzeniem: Śmiech i oklaski były duże i prawdziwe! .
Sztuka „Der Himmel auf Erden” (Raj na ziemi) niemieckiego pisarza Juliusza Horsta pojawiła się w drugiej części października. W listopadzie na afisz weszła operetka Franza Lehára pt. „Eva”, rok po premierze w Theater an der Wien.W bielskim przedstawieniu wystąpiły panie: Toscani, Schmidt, Fein, Conrady oraz panowie: Aussim, Miller, Torelly, Marlow, Paulmann, Hübner, Möller, Matys. 16 listopada zapowiedziano występ baletu z Opery w Monte Carlo. Najprawdopodobniej chodziło o spektakl pt. „Der Blumen Erwachen” (Przebudzenie kwiatów), który w tamtym okresie wykonywał popularny w Europie balet rosyjski. Niestety, brak jakiejkolwiek relacji utrudnia nie tylko identyfikację spektaklu, ale nawet potwierdzenie, czy ostatecznie do tego występu doszło. Prasa natomiast wspomniała o sztuce pt. „Die arme Margaret” i „Wiener Blut”. W listopadzie dobre recenzje zdobyła Menta Moll grająca w sztuce pt. „Schützenliesel”.
23 grudnia odbył się uroczysty wieczór „Heilige Nacht”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz